duminică, 31 ianuarie 2010

LITCHI




PESTE TOT NUMAI CUVINTE DE LAUDA DESPRE ACEST FRUCT.
Eu nu pot sa ma alatur celor scrise de altii.
Sincer mie nu mi s-a parut nici delicios,nici nemaipomenit de aromat,de dulce,acru sau mai stiu eu cum.
Compotul cumparat ...a fost aiurea la gust.
Vorbesc de gustul meu...parerea mea.
Mie mi s-a parut un gust anost,aspect gretos,gelatinos...dar cautand sa ma informez despre aceste LITCHI am aflat urmatoarele:
Litchi este cultivat în China, dar şi în nordul Thailandei, Laos, Cambodgia, Vietnam, Bangladesh, Pakistan, India şi sudul Japoniei.
Mai nou se cultivă şi în California, Hawaii, Florida, sudul Africii, Australia.
Litchi este un desert delicios, care poate fi consumat proaspăt sau uscat.
Proaspăt, litchi se păstrează patru-cinci zile într-o cutie ermetică, la frigider. Nu este recomandată păstrarea la congelator.
Litchi se foloseşte în salate de fructe, îngheţate, salate cu brânză şi maioneză, dar şi la garnituri pentru fripturi. India şi China exportă compoturi din acest fruct. După ce îl curăţaţi de coajă şi îi scoateţi sâmburele, litchi poate fi folosit în salate, alături de rondele de castravete crud, morcov, salată verde şi câţiva creveţi roz decorticaţi. Servită rece, cu sos de muştar şi mentă, salata are o savoare rafinată.
De asemenea, favorizează asimilarea fierului.
Litchi conţine şi riboflavină (vitamina B2), care joacă un rol crucial în metabolism şi în formarea globulelor roşii, a menţinerii sănătăţii pielii, a unghiilor şi a părului.
Lipsa vitaminei B2 este indicată de buzele crăpate, ochii iritaţi şi sensibili la lumină.
Litchi este bogat în minerale: potasiu, care scade tensiunea arterială, şi magneziu, care intră în compoziţia a numeroase enzime.
De asemenea, fructul are efecte pozitive asupra glandelor, tumorilor, problemelor stomacale.
Consumul excesiv poate duce la febră şi sângerări nazale.

2 comentarii:

  1. Sa sti ca ai mare dreptate in legatura cu compotul,e asa cum l-ai descris...dar in ceea ce priveste fructul proaspat e nemaipomenit...iti recomand sa incerci pe la kaufland si sa cumperi cateva fructe proaspete sa incerci...merita...pacat ca nu imi amintesc cam in ce luni aduce.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Desi nu sunt convinsa ca vreau...voi incerca ,totusi.Multumesc!

      Ștergere