miercuri, 4 noiembrie 2009

Salina Ocnele Mari





Dupa ce am citit in ziarele zonei...dupa cum vedeti
''Astazi 5 Septembrie la Ocnele Mari s-a deschis primul parc turistic sub pamant din Jud Valcea.''
ne-am hotarat sa ajungem la fata locului.
Pentru mine a fost ceva in premiera...nu am mai fost pe sub pamant prin sare.
Am aflat de la Wikipedia ca in Ocnele Mari se poate ajunge folosind drumul DN 67 (strada Copăcelu a municipiului Râmnicu Vâlcea) şi strada Alexandru Ioan Cuza a oraşului care se intersectează cu aceasta.
Aşezarea se află într-o depresiune, la o altitudine de circa 320 m, fiind străjuită de dealuri cu o altitudine între 400 şi 600 m.
Sub aceste dealuri se află un masiv de sare de circa 600 m grosime, care constituie principala resursă naturală a locului şi care fost exploatată din cele mai vechi timpuri, dând dealtfel şi numele localităţii ("ocnă" înseamnă "mină de sare").
In timpul eclipsei de soare din 1999, localitatea s-a aflat în punctul de durată maximă al fenomenului.
Am plecat la drum,am gasit,am parcat si am luat microbuzul care transporta,cobora turistii in mina ,in parcul de sare.
Parcul a fost amenajat de Societatea Nationala a Sarii impreuna cu primaria Ocnele Mari. O realizare de poveste...in aceasta zona atat de vizitata.
Stiati ca statiunii Ocnele Marii i se mai zice Marea Craiovei...are foarte multi turisti doljeni,craioveni...dar,nu numai.
Mii de bolnavi sau doar turisti curiosi se abat an de an prin minele de sare, din ce in ce mai dornici sa respire aerul tare din galeriile amenajate special pentru ei. Asa va fi si aici...sunt sigura !
Este inca una dintre multele utilitati ale zacamintelor de sare pentru care Romania este vestita in lume . Din vremea romanilor sarea o duceau ...cu carele din Dacia.
Sarea era un aliment ravnit din antichitate si de atunci zacamintele au fost smulse din pantecele muntilor pentru a ajunge pe masa oamenilor.
Salina Ocnele Mari este amenajata la 225 de metri fata de nivelul marii se intinde pe o suprafata de 10.000 de metri patrati.
Parcul are o biserica, un muzeu, restaurant, magazine de suveniruri, baruri,
un teren de fotbal, de baschet, de tenis, masa de biliard, locuri de joaca pentru copii.
Intrarea la salina costa
10 lei pentru un adult,
5 lei pentru elevi si studenti,
iar copiii cu varsta cuprinsa intre 0-7 ani au accesul gratuit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu